Siteimprove’s nieuwe product releases geven marketeers volledige controle

Jessica O'Sullivan-Munck — sep 03, 2019 — Product Announcements Expansion & Growth

Amsterdam, Nederland - 3 september 2019 - Siteimprove, een prijswinnend Software-as-a-Service-bedrijf, dat marketingteams in staat stelt om websites gemakkelijk te beheren en te optimaliseren, heeft vandaag twee nieuwe producten uitgebracht: Siteimprove Ads en Siteimprove Performance.

Ze geven marketeers controle over hun ‘marketing technologie stack’ en hun return on investment (ROI), door het ondoordringbare Google advertenties mijnenveld te vereenvoudigen en website-prestatiedata begrijpelijk en bruikbaar te maken. Dit alles zonder de noodzaak van een opleiding in computerwetenschappen.

Anders dan concurrerende producten, die marketeers overspoelen met meer data dan dat ze tijd hebben om mee te kunnen werken, bieden Siteimprove Ads en Siteimprove Performance de belangrijkste informatie op de meest eenvoudige manier.

Siteimprove CEO Morten Ebbesen gelooft dat dit de reden is waarom Siteimprove is uitgeroepen tot een van de 25 beste bedrijven van G2 Crowd. "Al onze oplossingen zijn ontwikkeld om drukke marketeers, die meerdere petten op hebben en werken onder torenhoge managementverwachtingen, zo goed mogelijk te helpen."

De overstap naar de pay-per-click en website prestaties was een natuurlijke volgende stap voor het bedrijf, aldus Kristian Humle, Productmanager van Siteimprove Ads. "Uit onderzoek blijkt dat 61% van de Google advertenties wordt besteed aan zoekwoorden die nooit worden omgezet, terwijl 53% van de websitebezoekers een webpagina verlaat als deze niet binnen drie seconden wordt geladen."

"Deze cijfers wezen erop dat ondanks het feit dat vele bedrijven zeer geavanceerde theoretische software aanbieden, er een wanhopige behoefte was aan een speler in de industrie die het proces van optimalisatie van Google AdWords zou kunnen automatiseren en vereenvoudigen. Websitebezoekers eisen simpelweg goed presterende online-ervaringen”, vervolgde Humle.

Siteimprove Ads biedt analyses, inzichten en geprioriteerde aanbevelingen verdeeld in drie unieke pijlers. De kwaliteitsscore van Google Ads, een belangrijke beïnvloeder van advertentiekosten, wordt verzameld en mogelijke kwaliteitsscore kostenbesparingen, door het toepassen van de aanbevolen verbeteringen, worden hieruit helder gevisualiseerd. Ten tweede worden alle bestemmingspagina's van advertenties automatisch gecontroleerd op 30+ conversieblokkers en er wordt een lijst met prioriteiten op basis van ernstniveaus gemaakt om marketeers te helpen snel problemen op te lossen die voorkomen dat bezoekers daadwerkelijk klanten worden. Ten slotte segmenteert de budgetanalyse het advertentiebudget in gerechtvaardigde en niet-gerechtvaardigde uitgaven om verdere optimalisatie te bevorderen.

Siteimprove Performance automatiseert en visualiseert de complexiteit van website prestaties door marketeers te laten zien hoe bezoekers van over de hele wereld hun website ervaren. "Bij het testen van de snelheid van hun site testen marketeers of web ontwikkelaars traditioneel alleen hun eigen locatie als baseline", zegt Mikkel Landt, Performance Product Director bij Siteimprove.

Met Siteimprove Performance krijgen marketeers de mogelijkheid om real time inzichten te krijgen. Ze ontvangen een overzicht van waar de verschillende elementen op hun site vandaan komen en hoe deze van invloed zijn op een gebruiker elders in de wereld. "De website van een bedrijf is mogelijk in Australië, maar de chatbot van een derde partij komt uit Europa en hun Google-zoekscript uit Amerika. Dit veel voorkomende ecosysteem betekent dat de site meer kilometers maakt dan een vlucht rond de wereld voordat deze uiteindelijk wordt geladen voor een bezoeker ", legt Landt uit.

100% van Siteimprove klanten die het product hadden getest, zeiden dat het hen de informatie gaf die ze nodig hadden om de prestaties van hun websites te optimaliseren. Vertrouwd door meer dan 7000 bedrijven wereldwijd, waaronder Vodafone en Bayer, is Siteimprove de nummer één leverancier van begrijpelijke, bruikbare en gebruiksvriendelijke digitale marketingsoftware.

Bezoek https://siteimprove.com/nl-nl/ voor meer informatie over hoe Siteimprove Ads en Siteimprove Performance een revolutie teweegbrengen in de marketing technologie stack.