Siteimprove ansætter Jesper Termansen som ny CMO

Jessica O'Sullivan-Munck — sep 26, 2019 — Expansion & Growth Other

KØBENHAVN, Danmark, 26 september 2019 - Den prisvindende danskejede Software-as-a-Service-virksomhed, som hjælper marketingteams med effektiv administration og optimering af websites, er stolte af at kunne meddele, at Jesper Termansen tiltræder som ny CMO med virkning fra 1. oktober 2019.

Jesper har stor erfaring fra andre ledende marketingstillinger og en stærk international baggrund inden for strategi og virksomhedsledelse. Jesper kommer fra Universal Robots A/S, som fremstiller fleksible og brugervenlige robotarme til produktionsindustrien.

Her varetog han i tre år rollen som Director of Global Marketing, Branding, PR and Communications og spillede en afgørende rolle i udviklingen af en ny strategiplan for hele virksomheden og en ny global digital brandplatform.

En af Jespers vigtige opgaver hos Universal Robots var at implementere en digital, automatiseret leadgenereringsplatform, som kunne understøtte salgsorganisationen med kvalificerede kundeemner og styrke omsætningen. Fra 2016 og frem opnåede virksomheden en imponerende årlig vækst på 55 procent ikke mindst på baggrund af marketingindsatsen.

Siteimproves grundlægger og CEO, Morten Ebbesen, er begejstret over at have fået Jesper med ombord.

”Vi har nu rundet den halve milliard kroner i kontraktmængde, som vi kan fakturere år efter år. Det har taget os knap 16 år at nå så langt – faktisk tog det os 5 år at nå op på de første 10 millioner kroner. Vi fortsætter stædigt og arbejder ihærdigt på at nå den hele milliard, inden vi fylder 20 år. Jeg er helt overbevist om, med Jespers erfaring og bedrifter in mente, at han er den ideelle kandidat til at sikre, at vores marketingteam spiller en afgørende rolle i opnåelsen af vores målsætninger.”

Før Universal Robots varetog Jesper forskellige roller som blandt andet CMO for Templafy og forskellige ledende stillinger hos Microsoft og GN Store Nord.

”Jeg glæder mig utrolig meget til at blive en del af Siteimprove, hvis resultater jeg har fulgt og beundret igennem længere tid nu. Siteimprove har et kæmpestort potentiale, og jeg er overbevist om, at min erfaring med tilsvarende udfordringer kan bidrage til at opbygge en global marketingorganisation i verdensklassen, som kan skabe større efterspørgsel og øge kendskabet til Siteimprove-brandet,” udtaler Jesper.
___

Jessica O’Sullivan